Gehandicaptenparkeerkaart aanvragen of verlengen?
Om een gehandicaptenparkeerkaart aan te vragen in Maarssenbroek, kun je de aanvraag indienen via de website van de gemeente Stichtse Vecht. Op deze pagina vind je meer informatie.
Via de link vind je tekst en uitleg over hoe de gehandicaptenparkeerkaart kan worden aangevraagd.
Twee soorten parkeerkaarten
Er wordt onderscheid gemaakt tussen twee soorten gehandicaptenparkeerkaarten:
- Bestuurderskaart: je hebt langere tijd een loopbeperking en kunt niet meer dan 100 meter aaneengesloten lopen;
- Passagierskaart: je bent van deur tot deur afhankelijk van een bestuurder en niet afzetbaar.
Kosten en goedkeuring
Aan de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart zijn kosten verbonden. Voor de actuele prijzen kunt u kijken op de website van de gemeente.
Als je aanvraag wordt goedgekeurd, ontvang je de invalide parkeerkaartt. Deze kaart zal aangeven waar en wanneer je mag parkeren op speciale invalidenparkeerplaatsen.
Zorg ervoor dat je tijdens het hele proces goed communiceert met de gemeente en alle vereiste documenten correct en tijdig indient om vertragingen te voorkomen.
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het vinden van de juiste zorg of het doen van een melding? Dan kun je gratis gebruik maken van een onafhankelijke cliëntondersteuner (OCO) van de gemeente. OCO Stichtse Vecht biedt onafhankelijke cliëntondersteuning aan iedereen die zorg of ondersteuning nodig heeft, en kan u ook helpen bij het vinden van passende hulp in de gemeente.
Kijk voor meer informatie op www.ocostichtsevecht.nl of neem contact op via info@ocostichtsevecht.nl of 0346 – 254 760.
Deel deze pagina: